Corestyrka® Gravidträning

Träna med Corestyrka® under din graviditet

 

Corestyrka® Gravidträning har anpassade träningsprogram är dig som är gravid. Med Corestyrkas gravidträningsprogram kan du träna dig genom alla tre trimestrar.

Vi rekommenderar även att du gör våra avslappnings- och andningsprogram för att förbereda dig så bra du kan inför din förlossning. Efter förlossningen går du vidare med vårt träningsprogram Knip- och Bäckenbottensträning. Corestyrka® erbjuder dig följande tre alternativ med gravidträning, och du kan välja pass och blanda dem efter eget önskemål.

 

Corestyrka® – Träningsprogram med mammamage

 

Träningsprogrammen har fokus på att träna stabilitet och rörlighet i bäckenbotten. Även aktivering av core och bäckenbotten, hållningsträning och rörlighet i axlar, bröstrygg och ländrygg. Samt avslappning- och andningsövningar för att stärka och förbereda dig och din kropp inför förlossning.

Corestyrka® – Pilates med mammamage

 

Våra Pilatesprogram är speciellt framtagna för dig som är gravid och vill träna corestyrka med hjälp av Pilates under din graviditet. Som ovan ligger fokus på att träna stabilitet och rörlighet i bäckenbotten, aktivering av core och bäckenbotten, hållningsträning och rörlighet i axlar, bröstrygg och ländrygg samt avslappning- och andningsövningar för att stärka och förbereda dig och din kropp inför förlossning. Detta gör vi genom att träna Corestyrka® – Gravid Pilates träningsprogram.

 

Corestyrka® – Yoga med mammamage

 

Våra Yogaprogram precis som Pilatesprogramen  speciellt framtagna för dig som är gravid och vill träna corestyrka med hjälp av Yoga under din graviditet. Som ovan ligger fokus på att träna stabilitet och rörlighet i bäckenbotten, aktivering av core och bäckenbotten, hållningsträning och rörlighet i axlar, bröstrygg och ländrygg samt avslappning- och andningsövningar för att stärka och förbereda dig och din kropp inför förlossning. Detta gör vi genom att träna Corestyrka® – Gravid Yoga träningsprogram.