Pilates & Funktionell styrka

Alla Corestyrka® träningsprogram har ett stort fokus på att bygga en starkare mage, rygg och bäckenbotten. Med dessa träningsprogram kan du träna och rehabilitera din kropp för att kunna få En Stark Core. Alla pass utgår från Pilates och funktionell styrka som passar perfekt att även träna hemma. Börja på den nivå som passar dig bäst och öka sedan till tuffare träningsprogram i takt med att du blir starkare. Det kommer nya träningsprogram kontinuerligt.

Funktionell styrka

Träningsprogrammen har fokus på att träna stabilitet och rörlighet. Det gäller i bäckenbotten och aktivering av coremuskulaturen, mage och rygg. Hållningsträning och rörlighet i axlar, bröstrygg och ländrygg finns även med samt avslappning- och andningsövningar. Träningsprogrammen är uppbyggda i cirklar där du startar med att köra en cirkel för benen och bäckenbotten (höft), därefter är det en cirkel för mage och sist en cirkel för helkropp. Du kan välja att göra hela passet 1-3 gånger.

Pilates

Mina Pilates-inspirerade program är speciellt framtagna för dig som vill träna corestyrka med hjälp av Pilates. Som ovan ligger fokus på att träna stabilitet och rörlighet i bäckenbotten, aktivering av core och bäckenbotten, hållningsträning och rörlighet i axlar, bröstrygg och ländrygg samt avslappning- och andningsövningar. Detta gör vi genom att träna Corestyrka® – Pilates träningsprogram.