Corestyrka® Rehabprogram 20 veckor

Träningskurs med rehabfokus – En stark core 

Vi erbjuder dig (både kvinnor och mån) en kurs på 20 veckor personlig träning med styrketräning som är fokuserat på att träna mot en starkare mage, rygg och bäckenbotten.

En 20 veckors kurs med fokus på rehab och passar dig ( både kvinnor och män)  som har ett rehabiliteringsbehov för magmusklerna, bäckenbotten och ryggen. Passar för dig som saknar grundstyrka i core och full rörlighet. Även till dig som har svårt med att hålla tätt, för dig som känner ett obehag i bäckenbotten, kvinnor som haft framfall eller för dig som är nybliven mamma. Träningsprogrammet har en noggrann genomgång av varje övning teoretiskt och praktiskt för bästa stöd. Övningarna blir svårare och svårare och kommer tillslut sätta krav på rörlighet samt en grundstyrka, vilket du bygger upp under kursen.

Vi vänder oss till dig som vill träna upp din core (mage, rygg och bäckenbotten). Få en bättre hållning, till dig som har svårt med att ”hålla tätt”, har urinläckage. Även till kvinnor som haft framfall eller andra obehag som att du känner en tyngdkänsla i underlivet. Nyblivna mammor som vill få tillbaka styrkan i de inre magmusklerna och ryggmusklerna – det vi brukar kalla för core. Stabiliteten i bäckenbottenmuskulaturen och rörligheten i svank och bröstrygg. För att du ska kunna få tillbaka styrkan och kontakten i dina inre magmuskler, din stabilitet i bäckenbottenmuskulaturen och din rörlighet är denna kurs viktig för dig och din rehabilitering.

För både kvinnor och män

Corestyrkas rehabkurs passar både kvinnor och män som har ett rehabiliteringsbehov för magmusklerna, bäckenbotten (höft) och ryggen.  Du som inte tränar alls eller är måttligt till mycket aktiv i din övriga träning kan få kursen. Övningarna blir svårare ju fler veckor som passerar och därför är det viktigt att du tränar efter schemat.

 

Till dig som är nybliven mamma

Är du nybliven mamma förbereder vi dig för att senare komma tillbaka till din träning utan problem. Samt att kunna ha en fungerande vardag med de lyft och stötar som förekommer dagligen. Vi fokuserar på att rehabilitera din kropp efter det den har utsätts för under din graviditet och din förlossning och bygga upp din corestyrka igen med rätt typ av styrketräning.

 

Investera i dig själv och arbeta preventivt

Det är otroligt viktigt för dig att investera i din kropp genom rätt styrketräning och rehabilitering för bäckenbotten och de muskler som är nödvändiga för att inte behöva lida av ovanstående problem. Bäckenbottens muskler älskar rörelse och det är inte försent att rehabilitera dig om du har dessa svårigheter även om det gått flera år sedan du genomgick till exempel en graviditet.

Genom dessa kurser arbetar du även preventivt genom att du minskar och förebygger riskerna för att drabbas av inkontinens, urinläckage eller framfall senare i livet. Problemen kommer inte försvinna med tiden av sig själv, så se till att göra något redan nu!

 

Fördelar med coreträning med Corestyrka®

Dessa är några av fördelarna med en regelbunden coreträning med Corestyrka®

 

•Bygg en stark core

•Minska separation vid Linea Alba för dig som är nybliven mamma

•Kontroll och ökad styrka i magmusklerna och bäckenbotten

•Mindre problem med att ”hålla tätt”, rehab för inkontinens, urinläckage och andra obehag

•En bättre kroppshållning

•Stärker musklerna som stödjer ryggraden

•En ökad stabilitet och rörlighet i kroppen

•En starkare rygg

 

Online kurs

Går du vår onlinekurs får du en introduktion till övningarna sedan använder du dig av vår online coachning för din träning. Du behöver, på egen hand, köpa till en liten boll på 20 cm, en golfboll, en yogamatta samt ett gummiband (lätt eller medium rekommenderas).